Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Η έξωση από τον (οικολογικό) παράδεισο

Ο μύθος λέει ότι, όταν ο Θεός έμαθε το αμάρτημα των πρωτόπλαστων, του Αδάμ και της Εύας, τους εξόρισε από τον Παράδεισο. Πολλοί ζωγράφοι απεικόνισαν με δραματικό τρόπο την Έξωση: Συνήθως εμφανίζεται ένας Αρχάγγελος να κρατά μια ρομφαία - ένα φλεγόμενο σπαθί - και να τους δείχνει την έξοδο θυμωμένος.
Στο παρακάτω έργο του Μιχαήλ Άγγελου παρακολουθούμε και τα προηγούμενα στάδια της ιστορίας: Το δέντρο της γνώσης, ο όφις, το μήλο. Δεξιά, η τιμωρία των Πρωτόπλαστων μετά το φάγωμα του μήλου.


Στην τοιχογραφία του Masaccio (περίπου 1428) δίνεται έμφαση στο μετάνοιωμα του Αδάμ και της Εϋας, που κλαίνε απαρηγόρητοι, κάτω από το αυστηρό βλέμμα του Αρχάγγελου.



Οι σύγχρονοι αμαρτωλοί πρωτόπλαστοι, εξορίζονται από τον Παράδεισο, επειδή τον κατέστρεψαν. Όχι μόνο έφαγαν τον απαγορευμένο καρπό, αλλά έκοψαν όλα τα δέντρα και σκότωσαν τη φύση. Η τιμωρία τους είναι σκληρή, και δεν υπάρχει επιστροφή, όσο κι αν μετανοιώνουν...



Ποιος τίτλος θα ταίριαζε στο παραπάνω σκίτσο του Μιχάλη Κουντούρη; Οι τίτλοι που πήραμε είναι οι εξής:
  • Στέργος Σ.: "Το τέλος του κόσμου και η αρχή της κόλασης". Ο Αδάμ και η Εύα κατέστρεψαν τον Παράδεισο, και ο διωγμός τους από τον Άγγελο
  • Μάγδα Σ.: "Η αλλαγή του Παραδείσου και η προδοσία του κόσμου". Μετά την προδοσία του κόσμου για τον Παράδεισο, μετά απομένει η καταστροφή του...!!!
  • Χρήστος Τ.: "Ο θάνατος του Παραδείσου". Ο Παράδεισος έχει καταστραφεί, έχει και κάτι κομμένα κούτσουρα και είναι σαν να πεθαίνει.
  • Φραντζέσκο Ζ.: "Τέλος. Δεν υπάρχει επιστροφή ποτέ". Αφού φάγανε το μήλο, ο Αδάμ και η Εύα κατέστρεψαν γενικώς τον κόσμο.
  • Σαββίνα Μ.: "Η καταστροφή του 'Παραδείσου' από τους ανθρώπους". Ο 'Παράδεισος' έχει καταστραφεί απ' τους ανθρώπους, με αποτέλεσμα να εξορίζονται απ' αυτόν.
  • Κωνσταντίνος Α.: "Η γη καταστρέφεται, μαζί και ο παράδεισος. Δραστηριοποιήσου!"
  • Μανώλης Μ.: "Ο Παράδεισος αλά καταστροφικά!". Ο Παράδεισος έχει καταστραφεί από εμάς και μόνοι μας το αποφασίσαμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου